MISJA PRZEDSZKOLA
- respektowanie faktu, że każde dziecko jest niepowtarzalną indywidualnością z własnymi możliwościami, zdolnościami oraz zainteresowaniami i ma prawo rozwijać się we właściwym dla siebie tempie
- wspomaganie wszechstronnego i harmonijnego rozwoju każdego dziecka poprzez rozwijanie uzdolnień i zainteresowań, pobudzanie jego ciekawości świata
- wspomaganie dzieci z różnego rodzaju trudnościami i deficytami
- dokładanie starań by dzieci czuły się bezpiecznie, kochane, akceptowane i szczęśliwe, a także by były przygotowane do przeżywania sukcesu i do radzenia sobie z porażkami
- kształtowanie w dziecku pozytywnego obrazu siebie, poczucia własnej wartości, wiary w swoje umiejętności
- zapewnienie wychowankom potrzeby zaspokojenia bezpieczeństwa, akceptacji i poszanowania ich praw
- promowanie zdrowego i aktywnego trybu życia, w zgodzie ze sobą i środowiskiem
- wykorzystanie metod i programów pracy zapewniających wychowankom atrakcyjny, twórczy i aktywny sposób na osiąganie sukcesów rozwojowych
- zapewnienie dzieciom nabycie wiedzy i umiejętności potrzebnych w szkole
- realizowanie zadań w ścisłej współpracy z rodzicami dziecka oraz instytucjami wspierającymi działalność przedszkola
- pełnienie funkcji opiekuńczej, wychowawczej i kształcącej
- wspomaganie i ukierunkowanie wszechstronnego rozwoju dziecka, zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i odpowiednio do jego indywidualnych potrzeb i możliwości
- stawianie na indywidualny twórczy rozwój dziecka z uwzględnieniem jego aktywności w sferze fizycznej, poznawczej, emocjonalnej i społecznej
- wspieranie aktywność i kreatywność, rozwijanie talentów, wspomaganie w pokonywaniu trudności i barier
- podmiotowe i indywidualne traktowanie każdego dziecka
- dokładanie starań, by dziecko czuło się bezpiecznie, swobodnie, kochane, akceptowane i szczęśliwe, a także by było przygotowane do przeżywania sukcesu i do radzenia sobie z porażkami
- kształtowanie w dziecku pozytywnego obrazu siebie, poczucia własnej wartości, wiary w swoje umiejętności
- promowanie zdrowego i aktywnego trybu życia, w zgodzie ze sobą i środowiskiem
- kierowanie się zasadami wynikającymi z Konwencji Praw Dziecka oraz powszechnie przyjętymi normami społecznymi i moralnymi
- tworzenie pozytywnego klimatu by dzieci chętnie do nas przychodziły i znakomicie się czuły
WIZJA PRZEDSZKOLA
- wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka
- wyrównywanie szans rozwojowych i edukacyjnych wychowanków i przygotowanie do podjęcia nauki w szkole
- podejmowanie działań dydaktyczno-wychowawczych zmierzających do rozwijania umiejętności i kształtowania samodzielności wychowanków
- stworzenie, we współpracy z rodzicami spójnego systemu wychowawczego
- wspomaganie doskonalenia i rozwoju zawodowego kadry pedagogicznej
- właściwy dobór kadry niepedagogicznej, zaangażowanej w rozwój placówki, gotowej podnosić swoje kwalifikacje zawodowe wg potrzeb przedszkola
- kształtowanie pozytywnego wizerunku przedszkola w środowisku
- stała współpraca z instytucjami wspierającymi rodzinę
- stała współpraca z jednostką nadzorującą – Urzędem Dzielnicy Bemowo
- dbałość o bazę materialną placówki, w celu zagwarantowania bezpieczeństwa i prawidłowego rozwoju dzieci
- ewaluacja podejmowanych działań i systematyczne doskonalenie jakości pracy przedszkola
- tworzenie placówki przyjaznej, innowacyjnej, nastawionej na osiąganie sukcesów, przygotowującej dzieci do podjęcia nauki w szkole
- realizacja założeń polityki oświatowej m.st. Warszawy w zakresie wspierania rozwoju i edukacji dzieci w wieku przedszkolnym
- umożliwienie wyrównywania szans edukacyjnych wszystkim dzieciom oraz uwzględnienie w swoich działaniach potrzeb środowiska
- zapewnienie każdemu dziecku podmiotowego i indywidualnego traktowania
- tworzenie bezpiecznych warunków do radosnej zabawy i nauki
- wspomaganie dzieci w ich aktywności twórczej
- rozwijanie u dzieci poczucia własnej wartości, by bez ograniczeń mogły podejmować aktywność na każdym etapie swojego życia
- promowanie dbania o zdrowie i zachowań przyjaznych przyrodzie, budowanie poczucia tożsamości narodowej, rozwijanie kompetencji społecznych
- tworzenie placówki przyjaznej, innowacyjnej, przygotowującej dzieci do podjęcia nauki w szkole, nastawionej na osiąganie sukcesów
- pełnienie funkcji doradczej i wspierającej działania wychowawcze wobec rodziców – rodzic jako współautor sukcesów dziecka
- zatrudnianie wykwalifikowanej, kompetentnej, zaangażowanej i odpowiedzialnej kadry pedagogicznej
- stosowanie aktywnych metod pracy, programów i nowatorskich rozwiązań, które gwarantują wysoką jakość pracy przedszkola
- wzbogacanie zaplecza dydaktycznego wpływającego na wysoki poziom świadczonych usług