GRUPY MŁODSZE
7.00–8.20
Zajęcia opiekuńczo – wychowawcze (w zależności od godzin pracy oddziału – w grupach łączonych). Zabawy wg inwencji dzieci – kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dziećmi i z dorosłymi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych. Praca indywidualna (z dzieckiem zdolnym dysfunkcyjnym). Zestaw zabaw ruchowych lub ćwiczeń porannych.
8.20–8.30
Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymania ładu i porządku. Przygotowanie do śniadania.
8.30 – 8.50
Śniadanie – przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku.
8.50–10.00
Zajęcia edukacyjne realizowane w oparciu o podstawę programową. Nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka. Organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych i ruchowych.
10.00 – 10.15
Czynności higieniczne. Drugie śniadanie.
10.15–11.45
Zajęcia i zabawy w ogrodzie przedszkolnym podejmowane z inicjatywy dzieci lub organizowane przez nauczyciela. Spacery i wycieczki. Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza terenem przedszkola. Wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej. W sytuacji niepogody zabawy ruchowe i dowolne w sali, oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację.
11.45 -12.00
Czynności higieniczne.
12.00-12.30
Obiad – doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, kulturalne zachowanie się przy stole.
12.45–14.10
Czynności samoobsługowe – rozwijanie umiejętności samodzielnego rozbierania/ubierania się dzieci, dbania o własne rzeczy. Odpoczynek poobiedni – słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej oraz literatury dziecięcej czytanej przez nauczycieli.
14.10 – 14.30
Czynności higieniczne – przygotowanie do podwieczorku.
14.30 – 15.00
Podwieczorek/Zupa
15.00–17.00
Kontynuacja działalności edukacyjnej, zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia gramatyczne, słownikowe, praca indywidualna, zabawy dowolne wg zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, realizacja innowacji i projektów. W okresie wiosenno – letnim i wczesno jesiennym pobyt na świeżym powietrzu. Rozchodzenie się dzieci.
GRUPY STARSZE
7.00–8.20
Zajęcia opiekuńczo-wychowawcze (w zależności od godzin pracy oddziału- w grupie łączonej). Zabawy wg inwencji dzieci- kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dziećmi i dorosłymi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych. Praca indywidualna (z dzieckiem zdolnym i z dzieckiem dysfunkcyjnym). Zestaw zabaw ruchowych lub ćwiczeń porannych.
8.20–8.30
Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymania ładu i porządku. Przygotowanie do śniadania.
8.30 – 8.50
Śniadanie- przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku.
8.50–10.15
Zajęcia edukacyjne realizowane w oparciu o podstawę programową (w tym zajęcia z języka nowożytnego). Nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka. Organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych i ruchowych.
10.00 – 10.15
Czynności higieniczne. Drugie śniadanie.
10.15–11.45
Zajęcia i zabawy w ogrodzie przedszkolnym podejmowane z inicjatywy dzieci lub organizowane przez nauczyciela. Spacery i wycieczki. Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza terenem przedszkola. Wykorzystywanie
i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej. W sytuacji niepogody zabawy ruchowe i dowolne w sali, oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację.
11.45 – 12.00
Czynności higieniczne, przygotowanie do pierwszego dania obiadowego.
12.00–12.30
Obiad -kulturalne spożywanie posiłku, praca nad prawidłowym posługiwaniem się łyżką
i widelcem, promowanie zasad zdrowego żywienia.
12.30–13.00
Czas relaksu – odpoczynek przy muzyce. Czytanie książek w ramach projektów czytelniczych
i akcji „Cała Polska czyta dzieciom”.
13.00–14.20
Gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, zajęcia indywidualne. Realizacji innowacji, projektów edukacyjnych. Kontynuacja działań wychowawczo-dydaktycznych. Zajęcia rytmiczne, plastyczne, językowe i teatralne rozwijające zainteresowania
i uzdolnienia dzieci. Pobyt w ogrodzie przedszkolnym – zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci. Zabawy w kącikach zainteresowań.
14.20 – 14.30
Czynności higieniczne, przygotowanie do podwieczorku.
14.30–15.00
Podwieczorek/Zupa- wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych związanych ze spożywaniem posiłku.
15.00–17.00
Kontynuacja działalności edukacyjnej, zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia językowe, słownikowe, praca indywidualna, zabawy dowolne wg zainteresowań, zajęcia w małych zespołach. Prace porządkowe. W okresie wiosenno-letnim i wczesnojesiennym pobyt na świeżym powietrzu. Rozchodzenie się dzieci.